Pech en nog eens pech.

4 juni 2016 - Heerhugowaard, Nederland

Van Effeld naar Duren.

Vanuit Effeld waar we in een hut hebben overnacht  zijn we vroeg vertrokken. De bedoeling om minstens 100 km verder te rijden het lot beschikte anders. Het is heel vochtig als we vertrekken laaghangende wolken. We fietsen vlak naast de rivier de Roer.  Door het vele regen was de Roer  regelmatig uit zijn oevers getreden.  De paden waren smal en erg modderig met hier en dat flinke plassen. Na een brug en veel hobbels vloog mijn route boekje in een waterplas helemaal doorweekt viste ik het boekje uit het water. Er zijn ergere dingen denk je dan. En dat gebeurde ook, we kwamen bij een flinke plas water. Piet fietste er zo in en moest flink trappen om er door te komen het bleek behoorlijk diep te zijn. Het water kwam boven de fietstas uit. Aan de andere kant stond een auto die terug reed te hoog water. Dus daar  stonden we Piet aan de ene kant en ik aan de andere kant. Tenslotte heb ik mijn broekspijpen opgestroopt en ben Door het water naar de andere kant gewaad het water kwam ruim boven mijn knieën.  Het stroomde ook flink in het midden. Aan de andere kant gingen we  weer verder maar Piet zijn versnelling deet het niet meer. Wat we ook deden het functioneerde niet meer. Zo kunnen we niet verder, we  moeten eerst naar een fietsenmaker. We gaan ook van de route af er wordt gewaarschuwd voor hoog water. Voor ons kwam deze waarschuwing te laat. Bij Duren gaan we op zoek naar een fietsenmaker.  We rijden van hot naar her in de regen. Uiteindelijk kan niemand ons helpen. We besluiten terug naar huis te gaan.  We zetten onze tent op bij een meertje en genieten van een heerlijke schnitzel met pommes. We krijgen heel veel bliksem,donder en regen die nacht. Vanochtend alles ingepakt om naar huis te gaan. We fietsen de route in omgekeerde volgorde.  In Julich ziet Piet weer een fietsenmaker hij wil het nog een keer proberen en wordt direct naar een collega verwezen. We gaan nog een keer we hebben de moed al opgegeven.  Nu blijkt dat deze fietsenmaker verstand van onze fiets te hebben en een mogelijkheid ziet om de versnelling weer functioneel te krijgen. We nemen de gok en laten een handgeschakelde versnelling plaatsen.  De electronische cassette wordt eruit gehaald en vervangen. Het functioneert weer we kunnen weer verder. Weer terug naar Duren waar we nu in een hotel overnachten. Met een föhn droog ik het routeboekje en we eten heerlijk in de stad. Morgen pakken we de reis weer op richting Koblenz.

1. Tiny:
    4 juni 2016
    Ik had het allang opgegeven,wat een beleving al dat water maar jullie gaan weer met goeie moet verder petje af hoor,en succes
    Groetjes van ons Tiny-Ben.
  2. Sophia Drissi:
    Hallo meneer en mevrouw Koning
    Wat sneu voor jullie dat het allemaal niet gaat zoals gepland maar gelukkig dat het allemaal weer volgens het plan gaat en ook moedig van jullie dat jullie het gewoon weer doorzetten
    Nog veel succes en plezier
  3. Sjaak en Nel:
    4 juni 2016
    Zo dat is heftig allemaal,maar jullie zijn doorzetters.anders onderneem je niet zo,n reis.
    Veel succes!!!
  4. Patrick:
    Trots op jullie hoor,
    Ga zo door en vergeet vooral niet te genieten onderweg daar gaat het tenslotte om.
  5. IrmaBr:
    5 juni 2016
    Hallo vakantiegangers! Wat een verhaal!! Ik ben blij dat jullie die fietsenmaker hebben gevonden en toch weer verder kunnen reizen. Hopelijk nu zonder trammelant. Heel veel fietsplezier! Liefs van Patrick en mij
  6. Cor & Coby Koning:
    5 juni 2016
    Hopelijk alle tegenslag gehad, nu genieten maar!
  7. Paul en Mieke den Boer:
    5 juni 2016
    Wat een pech, gelukkig zijn jullie weer onderweg. Wij hopen dat jullie verder geen problemen meer ondervinden, succes en houdt de moet erin.
    Paul en Mieke.
  8. Klaas en Inge:
    5 juni 2016
    Pfffff... Wat een pech! Knap dat jullie doorgezet hebben. Gaat vast iets goeds opleveren!
  9. Inge van der Molen:
    5 juni 2016
    Wat een pech.....fijn dat jullie weer door kunnen.
    Op naar beter weer!
  10. Pauline Top:
    5 juni 2016
    Ik zou gelijk afhaken......! Geweldig van jullie.....echte sportmensen.....!!! En.....regen is goed voor je haren!!!
  11. Ilse:
    6 juni 2016
    Wauw wat een doorzettingsvermogen. Petje af! En toch blijven genieten, dat is levenskunst. Hopen op betere tijden!