Lorsch

8 juni 2016 - Lorsch, Duitsland

Zo daar zijn we weer. We hebben vanavond WiFi dus kan ik ons reisverhaal vervolgen. Even ter herinnering ons reisboekje was drijfnat en nog nauwelijks te lezen.  Met de föhn in het hotel heb ik de laatste pagina's nog droog gekregen .kan ik de route nog net lezen.  Vanuit Duren rijden we richting de Rijn. Het is en leuke gevarieerde route .  Het is wel moeilijk om de juiste route te vinden.  Ik haal af en toe links en rechts door elkaar. We rijden dus wat om. Het blijft wel droog en dat is wel zo fijn. Bij Remagen bereiken we de Rijn die ook buiten zijn oevers is op vele plaatsen.  Na ruim 100 km zoeken we een camping niet vlak naast de Rijn maar wat hogerop. En dat lukt we staan hoog en droog. In de verte kondigt zich alweer en onweer bui aan. Als we zitten te eten gaat het flink tekeer. Drijfnat komen die Fransen op de camping aan.  Als ze klaar zijn is de receptie gesloten en ze hebben geen eten. Ik geef ze een van onze noodpakketten die ze dankbaar opeten. Ze spreken alleen Frans en een paar woorden Engels. Ik krijg een pot eigen gemaakte jam.  Zwaarder dan mijn noodpakket. Maar goed een gegeven paard kijk je niet in de bek. De volgende morgen pakken we alle nat in. Het is erg mistig en naast de Rijn is niet te fietsen Elke keer weer diepe poelen met water. Uiteindelijk besluiten weer de Rijn te laten en rijden door de kleine dorpjes naar Koblenz. Tegen de middag en met veel zo n  komen we in Koblenz. We huren een wijnvat, een nieuw wijnvat ingericht als een blokhut, compleet met bedden en zitplaatsen. In ieder geval droog. Het is lekker warm en zonnig als we Koblenz in wandelen.  En gaan met de kabelbaan naar het fort. Het uitzicht is fantastisch je kunt van hieruit de Moezel in de Rijn zien stromen. Door de grote hoeveelheid regen stroomt de Moezel heel wild de Rijn in. Vandaag zou het droog blijven maar ook nu ontkomen we niet aan een onweersbui met veel wind en hagel. Op de camping blijkt onze was van de lijn geblazen en niet erg schoon te zijn. Gelukkig is het in ons wijnvat lekker warm en droog. Morgen gaan we met de boot naar Bingen. We staan op tijd op om de boot niet te missen.  Op een oud stoomschip, Goethe, met schoepen stomen we stroomopwaarts. Het is een prachtige tocht langs de oever van de Rijn. Oude kastelen en stadjes varen we  voorbij. Ook langs de Lorelei, wie kent niet het verhaal over de cirene die er voor zorgden  dat schepen op de rotsen liepen. Het uitzicht is prachtig lekker zonnig en warm. In Bingen zetten we onze tent op die kan nu mooi drogen.  Het blijft de hele nacht droog. We staan vroeg op en zijn snel weer op pad.  Bij kleine hellingen blijkt ook mijn versnelling niet naar behoren te werken hij kan niet meer in de kleine versnellingen. Die heb je in de bergen wel nodig. We gaan opzoek naar een fietsenmaker. Na wat navraag hebben we mogelijk de goede gevonden hij is alleen vandaag gesloten. Morgen nog maar een keer proberen.  We blijven in Lorsch in een pension.  En het onweert weer eens. Zo dat is het voor vandaag. Groetjes van ons.

1. Sophia Drissi:
    9 juni 2016
    Echte doorzetters zijn jullie knap hoor
    Hierbij wens ik jullie weer heel veel succes en sterkte in al die regenbuien
  2. Patrick:
    9 juni 2016
    Nou jullie hebben ook niet bepaald geluk met de fietsen.
    Hopelijk gaat het jullie lukken de boel weer gerepareerd te krijgen om de route te kunnen vervolgen.
    Zorgen jullie er wel voor te genieten onderweg daarvoor zijn jullie tenslotte vertokken.
    Groetjes Irma&Patrick
  3. Dolly:
    9 juni 2016
    Dat was weer een mooi reisverslag! Succes met het weer verder....
  4. Sjaak en Nel:
    9 juni 2016
    Wat een pech onderweg, is het niet de fiets,dan wel het weer.maar jullie zijn doorzetters,en aan de omgeving zal het niet liggen.veel plezier !!!
  5. Hennie:
    9 juni 2016
    Genoeg water, maar ook doorzetting vermogen en warme slaapplaatsen. Hoop dat jullie kunnen genieten.
  6. Tiny:
    10 juni 2016
    Leuk om te lezen,maar ik zal het niet nadoen!!!
    Groetjes Tiny en Ben.