Weer thuis

13 juni 2016 - Heerhugowaard, Nederland

We zijn inderdaat weer thuis na een korte maar hevige fietstocht. Laat ik starten waar ik geëindigd ben in Losrch. We zijn direct na het ontbijt naar de fietsenmaker gereden die de versnelling heeft gekalibreerd. Dat kan ik nu ook zelf in geval van nood. Het is een redelijke mooie dag niet te heet en droog. De weg is goed te volgen en we genieten van het fietsen en het weer. In Ladenburg een klein mooi historisch stadje gaat de route langs de Neckar richting Heidelberg. We nemen de hele middag de tijd om in Heidelberg rond te kijken en te genieten van het mooie weer en zijn Alte Brucke over de Necktar en de barokke Altstadt, waar de imposante  ruïne van het Heidelberger Schloss op een beboste helling bovenuit rijst. Met de fiets rijden we de helling op naar de ruïne onze versnellingen uitproberen. Die doen het beide erg goed. Het is een echte universiteitsstad overal zie je studenten lopen en fietsen. De volgende dag volgen we de Neckar. Het pad is bezaaid met boomresten en modder. De rivier is niet buiten zijn oevers getreden maar de berg is gedeeltelijk naar beneden gekomen en verspert regelmatig ons pad. In een nagekomen bericht over de route hebben we gelezen dat bij een klein plaatsje een omleiding van kracht is vanwege wegwerkzaamheden. Bij de omleiding aangekomen zien we geen enkele bouwactiviteit en een redelijk pad over de opgebroken weg. We wagen het erop en na ongeveer 1.5 km zitten we weer op de normale weg.  In het plaatsje Bad Friederichshall verlaten we de oever van de Neckar en volgen we de Kocher. Het is een landelijke  omgeving en het dal wordt ook steeds smaller. Ook hier komen we regelmatig modder, stenen en bomen op het fietspad tegen. We kunnen dan niet meer fietsen maar moeten de fiets door de modder duwen of over stenen en takken. Onder weg wordt er hard gewerkt om de route weer begaanbaar te maken maar eerst wordt de weg voor de auto schoongemaakt. Net voor Braunsbach is het fietspad helemaal bedolven onder modder, stenen en stukken boom. We hebben veel moeite om de fiets er door te krijgen. En in het dorp zelf is de weg helemaal afgezet. Op mijn vraag wanneer we er weer door kunnen zeiden ze dat duurt nog maanden. We moeten een eind omrijden en dat betekent in dit smalle dal dat we moeten klimmen. Het aantal kilometers is niet van belang maar wel de hoogte van het klimmen. Laat in de middag bereiken we ons eind adres voor deze dag. Het weer is weer dreigend en gelukkig hebben ze nog een kamer voor ons. Piet heeft al enkele dagen een zeurende pijn in zijn heup die nu veel erger wordt. Zitten staan en lopen gaat steeds lastiger en hij leeft op pijnstillers. Na een slechte nacht besluiten we om terug naar huis te gaan. We zijn gisteren eerst naar Neurenberg en daarna naar München gereisd en met de nachttrein naar Amsterdam.. Dit is het einde van onze fietstocht. naar Rome.

Groetjes van Piet en Ina..

1. Hennie:
    13 juni 2016
    Oh wat jammer Piet en Ina dat jullie reis naar Roma eindigt. Maar een heel verstandigde keuze. Pijn is niet iets dat je mag negeren. Wens Piet een snel herstel.
  2. Jacco en Hennie:
    13 juni 2016
    Jammer. Het was leuk om jullie te volgen. Hoeveel pech kan je hebben? Jullie dus heel veel. Volgende keer beter.
  3. Sjaak en Nel:
    13 juni 2016
    Wat jammer dat het zo moet eindigen,en wat een obstakels zijn jullie tegen gekomen zeg,daar wordt je niet blij van.Piet vervelend die pijn in je heup je kan in dit geval maar beter thuis zijn.
  4. Pauline Top:
    13 juni 2016
    och ja, zoiets kan gebeuren, jammer! Maar "pijn" is ook niet leuk...
    Als de pijn weg is Piet, kunnen jullie toch ook vliegend naar Rome gaan!!!!! Dat is ook heel gezellig!
  5. Paul en Mieke den Boer:
    13 juni 2016
    Vreselijke ervaringen hebben jullie meegemaakt, alleen de foto's al triest om tezien, ook de pijn van Piet moet ondraaglijk zijn, probeer snel te herstellen van alles, onze bewondering is groot voor jullies onderneming, petje af.
    Desondanks bedankt voor jullie verhalen en foto's.

Groetjes en tot ziens, Paul en Mieke.
  6. Bob Wallroth:
    14 juni 2016
    Wat een pech Piet en Ina.Het heeft jullie zeker wat het weer betreft niet mee gezeten. En dan nog lichamelijke problemen.Hopenlijk is die heup niet iets ernstigs. En zie je gauw op de tennisbaan Piet. Bedankt voor jullie verhalen.
    Tot ziens Bob
  7. Marian:
    14 juni 2016
    Ah wat jammer nou toch. Had zo voor jullie gehoopt op betere omstandigheden. En nu Piet met zijn heup. Was het te zwaar? Wist wel van dat plaatsje Braunsbach van dat ze vreselijk last van de regen hadden gehad. Nu maar hopen dat Piet geen ernstig letsel aan zijn heup heeft. Lieve groet.
  8. Petra vd Gragt:
    Jeetje, wat jammer.....
    Een paar hindernissen zijn nog wel leuk, maar er zijn grenzen.......
    Pijn is altijd een seintje van je lichaam dat er iets niet goed gaat, beter om daar toch naar te luisteren...Hopelijk valt het mee.
    Groetjes Petra
  9. Dolly:
    14 juni 2016
    Ai, wat een pech. Geen andere keus dan teruggaan, jammer! Piet, beterschap met je heup. Hartelijke groet, Dolly
  10. Tiny:
    14 juni 2016
    Wat een pech,soms zit het mee en soms zit het tegen, héél verstandig om terug naar huis te gaan,ik genoot ontzettend van jullie avonturen hoor nu kunnen jullie weer heerlijk bij komen en.....weer ,,broeden"" op het volgende avontuur Piet ik hoop dat je heup weer gauw hersteld groetjes van ons.
  11. Cor & Coby Koning:
    14 juni 2016
    Jammer dat dit avontuur moest eindigen, per vliegtuig is ook een optie, deze mooi wereldstad moet je gezien hebben.
  12. Ilse:
    14 juni 2016
    Hè wat naar, Ina en Piet, dat jullie je reis hebben moeten afbreken... Heel veel sterkte met je heup, Piet! Xxx, Ilse
  13. Klaas en Inge:
    14 juni 2016
    Wat een narigheid en pech jongens! Jammer dat het zo is gegaan. Rome maar een andere keer in de herkansing en nu lekker thuis. Xx
  14. Tjalke Bergsma:
    15 juni 2016
    Hallo Piet en Ina, soms zit het mee en soms zit het tegen, dat laatste is bij jullie wel heel vaak het geval. Jammer dat je zo het besluit moeten nemen om terug te gaan. Lijfelijke klachten in deze zijn toch een signaal. Van harte een goed herstel toegewenst en tot ziens.
    Tjalke
  15. Ans kempers:
    18 juni 2016
    Jammer Ina en Piet dat jullie deze reis moesten afbreken . Piet ik hoop dat je gauw weer hersteld lieve groet van Ans en Gerard.