Mittelwald

15 september 2016 - Imst, Oostenrijk

Beste mee reizigers.

We zijn weer gestart.  Met de heup vanuit gaat het goed duwen durven.  Het weer is zo goed dat we weer zin hadden. Met de auto zijn we naar Dillingen aan de Donau gereden. Daar hebben we de auto geparkeerd en zijn gestart. Eerst naar Augsburg en hele mooie route langs een mooi landelijk gebied. Veel maïs, weide en slaperige dorpjes. Er is nauwelijks iets of ieman tezien opstraat. We hadden prachtig weer, strak blauwe lucht. De route volgt een oude spoorlijn. Deze keer geen tent mee dus boeken we een hotel daarna gaan we Augsburg in. Augsburg heeft een oude binnenstad met veel mooi oude gebouwen. De volgende dag rijden we naar de Amersee. Eerst langs de Lech die we niet kunnen zien door de bomen en de hoge dijk. We hebben volop zon en het is warm goed fietsen en we genieten van het weer en de omgeving. Uitgestrekte akkers daarna krijgen we geleidelijk wat meer heuvels. We fietsen langs de oefer van de Ammersee. Die see is nauwelijks te zien. Helemaal inbeslag genomen door boten en luxe huizen die alles dichthebben laten groeien met veel hekwerk bij de strandjes staan hekken en moet je er toegang betalen. In Raisting stoppen we en nemen een gasthof. Het is nog steeds prachtig weer en we eten lekker buiten. Woensdag 14 september zijn we naar Mittenwald gefietst. Een hele mooie route naar de alpen. In de verte kunnen er de hoge bergen zien het is wel wat nevelig. Het is en heel apart gevoel dat je op de fiets door de Alpen fietst. We kunnen goed door rijden. Ergens gaat het toch mis we rijden fout en komen midden in een weiland terecht en een spoorrail. Achter het spoor loopt een fietspad we tillen de fietsen over het spoor en vervolgen onze route. We komen als vanzelf weer op de goede route. Het is een mooi fietspad langs de Lech. In Garmish Partenkirche eten we ijsje om onze overwinning te viering.  Daarna fietsen we door naar Mittenwald een mooi dorp dat bekent is om de bouw van strijk- en tokkel instrumenten. Het is nog steeds mooi weer zodat we buiten kunnen eten.  Dat was het voor nu.

1. Pauline:
    15 september 2016
    I'm so glad that the weather is good and Piet's body is able to do this trip after your upset in the spring. Hopefully the rest of your route is just as enjoyable. Safe travels from Leen and Pauline.
  2. Inge van der Molen:
    15 september 2016
    Klinkt als een hele mooie route!
    Fijn dat het fysiek goed gaat.
    Geniet ervan.
    Liefs Inge
  3. Sjaak en Nel:
    15 september 2016
    Ina en Piet fijn voor jullie, dat het lekker fietsweer is.
    Geniet maar lekker,en nog vele zonnige dagen.
  4. Sophia Drissi:
    15 september 2016
    Klinkt allemaal goed ben blij dat het allemaal goed gaat met jullie
    Geniet er maar lekker van
  5. Pauline Top:
    Hoi Piet en Ina,

Fijn, dat jullie weer aan het fietsen zijn, na de tocht naar Rome, en de heup van Piet.... Ja, het is daar mooi he, wij hebben daar vroeger geskied!! Prachtige omgeving he?

Veel fietsplezier, en wat heerlijk, dat jullie goed weer hebben....wij hier in Nederland ook nog!!

Groetjes,

Pauline Top.

(Piet, we hebben de eerste keer weer "gezongen"... maar na 1 uur gingen we naar huis.....het was veels te heet in Zuijder Waert)
  6. Hennie:
    16 september 2016
    Wens jullie een gezonde reis. Lekker fietsen, mooie dingen zien en vooral met volle teugen genieten.
  7. Dolly:
    16 september 2016
    Fijn dat jullie weer op fietsvakantie kunnen. En wat een prachtig septemberweer!
    Veel plezier nog.
    Groetjes, Dolly
  8. Tjalke Bergsma:
    16 september 2016
    Het bleef al lang stil.......,en jawel hoor, het bloed kruipt enzo, toch de draad weer opgepakt. Veel plezier en geniet ervan.
    Tjalke
  9. Elly en ab visser:
    16 september 2016
    Leuk om jullie wederwaardigheden op de fiets te kunnen volgen en nu goed weer en geen ondergelopen fietspaden,Veel plezier.en goede reis,Elly en Ab Visser.
  10. Paul en MIEKE:
    17 september 2016
    Leuk jullie reacties te lezen