Goldrain naar Bassano.

21 september 2016 - Bassano del Grappa, Italië

In Goldrain hadden we een klein gasthof. Het is overigens een klein dorpje met een paar huizen.  Gelukkig wel een restaurant, al hadden we wel wat moeite om hem te vinden. Na een goed ontbijt vertrekken we richting Merano. We blijven de Erscheinung volgen en hebben af en toe een spectaculaire afdaling soms met haarspeldbochten. We zijn blij dat we naar beneden gaan en nu niet hoeven te klimmen. Via onze navigator hebben we ons hotel redelijk snel gevonden. Nadat we ons hebben opgefrist gaan we de stad in. Merano heeft een gezellige binnenstad. Vandaag is er Markt en een bierfeest . Een en al drukte veel mensen op de been. We genieten van de live muziek en een biertje. Als de lucht betrekt gaan we terug naar ons hotel. Als we net terug zijn begint het erg hart te regenen. Daar hebben wij geen last van.

De volgende dag gaan we naar Bolzano. We rijden dwars door appelboomgaarden. Als we hoger op de berg komen rijden we langs druiven. We komen in het wijn gebied. Het is een mooie tocht die om hoog en om laag langs de berg gaat. Op de hoogte van Bolzano fietsen we de stad in. Bolzano is een vrij grote stad met een schilderachtige binnenstad.

Van Bolzano rijden we naar Trento. We fietsen langs indrukwekkende rotswanden en door appelboomgaarden en wijngaarden. We hadden erg veel moeite om het adres te vinden. Ons navigatiesysteem stuurde ons de berg op terwijl het adres in het centrum moest zitten. Gelukkige wisten ze bij de plaatselijke vvv wel waar het was. Een kleine steeg in het centrum. Het viel ons erg tegen een klein kamertje met een gedeelde badkamer. Wel lekker in het centrum. Dat bleek later niet zo handig. Met het raam naar het plein gaf dat veel herrie  vooral van al die studenten. Daarnaast ging het ook nog vreselijk onweren. Na een slechte nacht gingen we vanmorgen weer oppad.  Nu richting Venetië. Eerst weer behoorlijk steil de stad uit. Daarna volgen we de rivier de Brenta .Die heel klein begint maar uitgroeit tot een flinke rivier met zo nu en dan behoorlijk verval. We rijden door kleine dorpjes en de steile rotswanden sluiten het dal steeds meer in totdat we door een indrukwekkende kloof in het dal eindigen bij de mooie stad Bassano. Met zijn oude huizen en een houten brug over de Brenta ligt de stad schilderachtige tegen de achtergrond van de laatste Alpen. Er is vandaag een soort festival waarbij je pasta kunt kopen in verband met de gevolgen van de aardbeving. Zo dat was het weer. Morgen naar Venetië de laatste etappe.

1. Inge van der Molen:
    21 september 2016
    Buon viaggio!

Klinkt erg stoer allemaal. Alles goed met de gezondheid?
  2. Hennie:
    22 september 2016
    Leuk jullie verhaal te lezen. Blij dat alles (nou ja met kleine downs, maar vooral ups) goed gaat.