Effeld Duitsland

2 juni 2016 - Wassenberg, Duitsland

Lieve mede reizigers.

Vandaag na een tussen stop van twee dagen zijn we weer verder gefietst. Om ongeveer 9.15 zijn we gestart. De hele dag hebben we mooi weer soms erg warm.  Het is een mooie route langs de maas.  Op onze oversteek plaats blijkt dat er door een technische storing de veer niet gaat.  Dat bekend omrijden langs niet aangegeven paden.  Maar dat gaat erg goed. We komen nu in Arcen langs Hertog Jan de bierbrouwer. Daar gaan we nu de maas over, uiteindelijk komen we weer op onze route. Het is een prachtige route via allerlei bospaden. In de stad, Blerick en Venlo, gaat het niet zo gemakkelijk we belanden aan de verkeerde kant van de Maas. Deze kant is ook mooi. Bij Kessel steken we weer over naar de route. Het gaat erg snel in Herkenbosch doen we boodschappen. Hier begint het te gieten een enorme stortbui.  Gelukkig zijn we in de supermarkt staan dus droog. Nog 4 km naar de camping.zodra het droog is gaan we weer verder. Op de camping huren we een blokhut. Momenteel regent het weer stevig. We zijn blij met de hut. Lekker droog en ruim. Dat was het voor vandaag. Groetjes Piet en Ina.